Producătorul de echipament sportiv Adidas a anunțat că va vinde brandul american Reebok – Cronica de Business

1. Managerii din România anticipează că firmele pe care le conduc vor obține în medie în anul 2021 creșteri de 5% pentru cifra de afaceri și de 1% pentru profit comparativ cu 2020, în timp ce costurile de producție vor crește cu 2%. De asemenea, 55% dintre companii au implementat munca de acasă. Datele apar în cel mai nou studiu Confidex realizat de Impetum Group pe baza informațiilor transmise de reprezentanții a 930 de companii din România. (Profit)

2. Producătorul german de echipamente audio Sennheiser a anunțat că vrea să vândă divizia de căști și soundbar-uri, iar discuțiile cu potențiali parteneri vor începe în curând. Sennheiser produce căști audio și microfoane inclusiv în România la o uzină din Ghimbav (Brașov), unde 130 de angajați asamblează circa 600.000 de căști anual. Divizia de căști audio Sennheiser are potențialul de a stârni atracția unor mari companii de tehnologie, mai ales că anterior Apple a cumpărat Beats, iar Samsung deține brandul AKG după achiziționarea Harman. (Sennheiser)

3. Platforma de asigurări digitale Boleron, lansată în Bulgaria cu numai un an în urmă, a primit o finanțare de 500.000 de euro pentru a se extinde pe piața din România. În Bulgaria, Boleron oferă asigurări pentru mașini, de sănătate, de locuință sau de călătorie exclusiv în format digital, cu semnătură electronică. (The Recursive)

4. Producătorul de echipament sportiv Adidas a anunțat că va vinde brandul american Reebok achiziționat în urmă cu 15 ani. La vremea respectivă, Adidas spera că tranzacția îi va permite să se apropie de cota de piață a rivalilor de la Nike pe piața americană, însă vânzările Reebok reprezintă în prezent doar 7% din vânzările brandului Adidas. (CNN)

5. Ford a anunțat că va comercializa doar mașini electrice în Europa începând din anul 2030 și a devenit astfel primul producător auto de volum care ia o astfel de decizie. Planul include o investiție de un miliard de euro în producția de mașini electrice la uzina de la Koln (Germania), care va produce primul model electric în 2023. Comunicatul de presă nu include nicio mențiune despre uzina de la Craiova, acolo unde Ford produce în prezent SUV-urile Puma și Ecosport. (Ford)

6. Înmatriculările de mașini noi au scăzut în Europa în luna ianuarie cu 25.7% comparativ cu perioada similară a anului trecut, la aproape 843.000 de unități. România a înregistrat rezultate mai slabe, cu o scădere de 52%, la 6.000 de unități. Singurele țări europene în care înmatriculările au crescut sunt Suedia (+22%) și Norvegia (+7.7%). (ACEA)

7. SpaceX, compania spațială deținută de Elon Musk, a obținut săptămâna trecută o finanțare de 850 de milioane de dolari la un preț de aproape 420 de dolari pe acțiune, potrivit unor informații neoficiale. În urma acestei tranzacții, SpaceX este evaluată acum la 74 de miliarde de dolari, cu circa 60% mai mult decât evaluarea de 46 de miliarde de dolari din luna august a anului trecut, când obținuse o finanțare de 2 miliarde de dolari. (CNBC)

8. Berkshire Hathaway, vehiculul de investiții al miliardarului american Warren Buffett, a cumpărat acțiuni în valoare de 8.6 miliarde de dolari la operatorul de telecomunicații Verizon și de 4.1 miliarde de dolari la furnizorul de produse petroliere Chevron. Cele două investiții în companii americane sugerează că Buffett are încredere că economia Statelor Unite își va reveni în perioada următoare în contextul pandemiei de coronavirus. (Wall Street Journal)

9. Arabia Saudită nu va mai acorda contracte de stat companiilor care au sediul în oricare dintre țările din regiune. Măsura va intra în vigoare din 2024 și are rolul de a reduce influența Emiratelor Arabe Unite, în contextul în care numeroase companii care activează în zonă au sediul în Dubai, centrul financiar al regiunii. (Reuters)

10. Producătorii japonezi de bunuri de larg consum sunt optimiști cu privire la evoluția afacerilor pentru prima oară de la jumătatea anului 2019. Sentimentul pozitiv este determinat de revenirea pieței auto din China și de creșterea cererii pentru componente electronice. În schimb, firmele japoneze care nu fac parte din segmentul de producție rămân în continuare pesimiste, ca urmare a restricțiilor impuse în Tokyo și alte mari orașe din cauza pandemiei. (Reuters)

Ți-ar mai putea plăcea
Piața auto din UE va scădea cu 2% în 2020 – Cronica de Business
Stocul de spaţii industriale şi logistice din România s-a dublat – Cronica de Business