General Motors închide programul de robotaxi Cruise – Cronica de Tehnologie
1. General Motors închide programul de robotaxi Cruise, menționând printre motive concurența, costurile și timpul necesar dezvoltării. Compania își va regândi strategia, urmând să unifice echipele tehnice și să continue dezvoltarea tehnologiilor de condus complet autonom. (WSJ)
2. Pe baza unui raport al unui comitet științific, Grecia va impune restricții de acces la rețelele sociale în funcție de vârstă. Elenii vor adopta modelul australian, încercând să protejeze copiii sub 15 ani de pericolele pe care aceste platforme le ascund. (Profit.ro)
3. Apple ar putea aduce funcția de comunicare prin satelit pe smartwatch-urile companiei. Aceasta ar urma să fie disponibilă, prima oară, anul viitor pe Apple Watch Ultra. (Profit.ro)
4. Amazon a lansat serviciul Amazon Autos, prin care va vinde mașini. Deocamdată, gigantul american vinde doar mașini Hyundai, dar vor fi adăugați și alți producători începând de anul viitor. (Wired)
5. Character.AI, finanțat de Google, a fost dat în judecată pentru conținutul periculos pentru copii pe care-l generează. În două cazuri diferite, chatbot-ul a produs „conținut hipersexualizat”, a oferit sugestii de autovătămare și a spus că simpatizează cu copiii care-și ucid părinții. (NPR)
6. Google a cerut autorităților americane să blocheze înțelegerea exclusivă prin care OpenAI folosește doar serviciile Azure. Sugestia a venit ca urmare a unei investigații prin care FTC vizează practicile Microsoft. (The Information)
7. TikTok a contestat în justiție ordinul prin care i se cere să-și oprească operațiunile din Canada. Avocații platformei susțin că ordinul ar putea elimina mai multe sute de locuri de muncă și ar rezilia un sfert de milion de contracte pe care le are cu clienții canadieni de publicitate. (Toronto Sun)
8. Microsoft a prezentat un nou design pentru centrele de date, în care nu se consumă apă pentru răcirea serverelor. În medie, un centru de date necesită 125 de milioane de litri de apă pe an. (Bloomberg)
9. TikTok Shop a fost lansat în Spania, în ceea ce compania speră să fie doar primul pas al extinderii europene. În cadrul magazinului, creatorii pot vinde produse de înfrumusețare și electrocasnice cu prețuri cuprinse între €3 și €60. (Profit.ro)
10. Autoritățile europene de reglementare au cerut Google informații despre un parteneriat secret cu Meta privind targetarea minorilor cu reclame. În urma acestuia, YouTube a rulat reclame la Instagram care au vizat adolescenții, după ce Google a ajutat Meta să deruleze campanii care să „ocolească” regulile platformei. (FT)
11. Instagram oferă creatorilor de conținut posibilitatea de a targeta cu video doar utilizatorii care nu-i urmăresc. Această opțiune permite creatorilor să realizeze experimente fără un impact asupra urmăritorilor. (TechCrunch)