Doar 11% din utilizatorii care au trecut la iOS 14.5 acceptă să mai fie „urmăriți” de aplicații – Cronica de Tehnologie
1. Doar 11% din utilizatorii care au trecut la iOS 14.5 acceptă să mai fie „urmăriți” de aplicații, restul refuzând urmărirea în urma notificării care le cere acordul. În SUA, procentul este și mai mic – undeva între 4% și 5% din utilizatori oferind acceptul pentru urmărire. (Flurry)
2. Racheta Starship a aterizat cu succes pentru prima oară de când a început să fie testată de SpaceX. Un mic incendiu a fost vizibil și de data asta la aterizare, însă a fost stins, iar racheta rămas întreagă. Acesta a fost al 15-lea prototip Starship și a atins o altitudine de peste 9 kilometri înainte să înceapă coborârea. (TechCrunch)
3. Sistemul folosit de Tarom și SkyTeam a fost spart de hackeri pe 24 februarie, conform unei înștiințări trimise clienților. Au fost accesate mai multe date personale, printre care nume, adresă, naționalitate, număr de pașaport, data nașterii etc. (Ionuț Bălan)
4. Pierderile Uber în Q1 au fost de doar $108 milioane, față de cele $968 milioane din trimestrul anterior, asta după vânzarea diviziei de mașini autonome. Veniturile companiei au fost de $2.9 miliarde, iar divizia de livrări a crescut cu 166% YoY. (CNBC)
5. 60% din aplicațiile pentru elevi folosite în SUA trimit datele personale ale acestora către terți, de cele mai multe ori fără acordul părinților, arată un studiu. Jumătate din cele 73 de aplicații studiate trimit date către Google, iar în procente mai mici acestea ajung la Facebook, Amazon, Twitter, Apple și altele. (The Record)
6. Datele a 51% din organizații au fost accesate din cauza unui terț, arată un raport recent, care evidențiază faptul că 44% dintre acestea au suferit un astfel de incident în ultimul an. Aproape trei sferturi din organizațiile chestionate sunt de părere că breach-urile au avut loc din cauza faptului că au acordat prea multe privilegii de acces terților. (VentureBeat)
7. Apple a început să afișeze o a doua reclamă în App Store. Spre deosebire de prima, care apare doar în urma căutărilor, noua reclama este afișată direct în secțiunea Suggested din tabul de căutare. Prețul se stabilește prin licitație și se calculează la mia de afișări, iar o afișare este calculată după ce 50% din reclamă a fost vizibilă o secundă. (Profit.ro)
8. Facebook a închis contul de advertising al Signal, după ce compania din spatele aplicației cu același nume a încercat să ruleze pe Facebook și Instagram o campanie cu mesaje care explicau utilizatorilor de ce văd reclamele pe care le văd. Facebook spune că Signal a urmărit doar un exercițiu de PR și nu a intenționat cu adevărat să ruleze reclamele respective. Signal susține, indirect, că Facebook minte. (Profit.ro)
9. Facebook lansează Neighborhoods, un instrument de socializare pentru comunități locale și vecini, care face parte din aplicația de Facebook. Instrumentul, valabil doar pentru cei peste 18 ani, este deocamdată disponibil în câteva orașe din SUA și Canada. (Cnet)
10. Noi email-uri aduse ca probă în procesul dintre Apple și Epic arată ce eforturi a făcut producătorul iPhone-ului să convingă Netflix să nu renunțe la sistemul de microtranzacții din App Store. Apple a făcut excepții de la propriile reguli pentru a satisface Netflix, promovând serviciul de streaming mult mai mult decât produsele concurente. Iar în momentul în care Netflix a început să testeze propriul sistem de abonare în afara App Store, Apple a lansat alte promisiuni, printre care promovarea în magazinele fizice ale companiei și includerea Netflix în bundle-uri împreună cu propriile aplicații. (Profit.ro)