BuzzFeed preia HuffPost – Cronica de business
1. Profitul net al Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie electrică din România, controlat de Ministerul Economiei, a scăzut cu 3,9% în primele nouă luni din 2020, față de perioada similară a anului trecut, la 1,264 miliarde lei. (Profit.ro)
2. Vânzările nete ale lanțului american de magazine Macy’s au fost de $3,99 miliarde al în treilea trimestru, versus $5,17 miliarde perioada similară din 2019, pe fondul pandemiei. (CNBC)
3. Sistemul Medical MedLife achiziţionează pachetului integral de acţiuni al Centrului Medical Veridia din Capitală, cunoscut drept Centrul Medical Basarab, prin care ajunge la cinci laboratoare COVID. (News.ro)
4. BuzzFeed a achiziționat site-ul de știri HuffPost de la Verizon Communications. Verizon, una dintre cele mai mari companii de media din lume, care deține și Yahoo și Tech Crunch, va prelua o participație minoritară în noua entitate. (Reuters)
5. Patria Bank a raportat la nouă luni un profit net de 5,98 milioane de lei, în creștere cu 2% față de aceeași perioadă din 2019. (Profit.ro)
Bonus:
6. Profitul net al ING Bank România a scăzut în primele nouă luni cu 26%, ajungând la 443 milioane lei, în timp ce veniturile totale au crescut cu 2% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 1,57 miliarde de lei. (News.ro)
7. Ropharma Brașov a realizat în primele nouă luni venituri totale din exploatare de 333,50 milioane lei, cu 17,14% mai mici decât cele de 402,52 milioane lei din perioada similară a anului trecut. Compania reclama încă de la raportarea semestrială o prăbușire de trei ori și jumătate a livrărilor în cadrul programului național pentru bolile rare. (Profit.ro)
8. Vânzările de produse personale de lux vor scădea cu 23% în acest an din cauza pandemiei de coronavirus, acesta fiind primul declin de după 2009 şi totodată cea mai mare scădere înregistrată vreodată. (Hotnews.ro)
9. Valoarea totală a tranzacțiilor cu acțiuni a depășit în primele zece luni cifra realizată pe întreg anul 2019, ajungând la 10,3 miliarde lei în perioada ianuarie-octombrie, cu 6,4% peste întreg nivelul de 9,68 miliarde lei realizat în 2019. (Profit.ro)
10. Flanco Retail a înregistrat o creştere de 40% la vânzările online, în cea de-a 10-a ediţie de Black Friday, pe când traficul în magazinele fizice a continuat să fie în scădere cu aproximativ 25%, din cauza normelor de auto-izolare şi distanţare socială impuse de autorităţi pe final de an. (Bursa)